Mitt tidigare fraktproblem med H&M slutade rätt så lugnt. Jag accepterade att de gjort vad de ansåg att de kunde göra och beslöt mig för att gå vidare med livet och t.o.m köpa något nytt från deras sida. Eftersom julen närmar sig så ville jag kolla ifall jag kunde hitta en vacker klänning att ha på mig på julafton, något som senare även kanske skulle kunna fungera att amma i. Men vad hittar jag på HMs hemsida som får mina fingrar att fatta eld och skriva ett otroligt passionerat klagomail? Jo, min tröja! Som var slutsåld! Låg uppe på deras hemsida, tillgänglig i nästan alla storlekar (inklusive min!) och den gick att lägga till i min katalog, jag kunde gå till kassan och betala, men istället för att köpa den på nytt avbryter jag köpet och mailar direkt till H&Ms kundtjänst och fråga vad fan som händer.
 
Jag berättade på nytt vad som hänt och förklarade att nu när jag kollade på deras hemsida så hittar jag tröjan där och kan alltså köpa den på nytt = den var inte alls slutsåld. Att ljuga för sina kunder är inte ett bra sätt att behålla dem på. I min passion passade jag även på att nämna för dem att jag erhållit kompensation på 50 kr, men för att köpa tröjan hade jag använt en rabattkupong som dragit bort 70 kr från originalpriset, vilket innebär att om jag skulle köpa tröjan på nytt skulle jag nu få betala mer än vad jag egentligen betalade från första början. För jag fick ju självklart inte tillbaka rabatten, som jag gärna använt på något annat plagg...
 
Vill nu bara banna H&M lite, för detta är inte okej! Man ljuger inte för sina kunder om att ett plagg är slutsåld, när det i själva verket inte är det, lögner hör hemma på dagis, inte i vuxenvärlden.
 
// Patricia